March 29th, 2006

Neko (lofulah)

Arr, matey, arr.

I'm a good pirate, really! See, I've already registered two mac apps, Sidetrack and Synergy. Both well worth it, and both I use daily. Next on my list is BBEdit, because, damn it's useful. Unfortunately, it's also $100 or so. Granted, I might be able to use the freeware version (TextWrangler, I believe it was), but... meh, I dunno. We'll see.

Mmm, what else. Heh, yeah, there's M$O2004, but that's no longer pirated. Well, somewhat. It's my dad's legal copy... Includes VPC7 as well, interestingly enough.

...and mmm, no, I don't think I have any other pirated software that I run at least once a week, actually. Heck, I even paid for this copy of MacOS X~

--
I'm not too sure how I'm going to make up for all of the music/ebooks/anime series that I have though. ^^;; There's a LOT of music there... granted, I listen to probably... 5% of it. (yeah, 80GB.. 5%.. sounds 'bout right.) The rest sits on an external hard drive and just sorta... looks pretty. I dunno. And useful, occasionally, when I need something. Which means I only save the harder-to-find stuff (kinda), that you can't find by hitting gnutella. Like classical music (30 GB~), Broadway/Off-Broadway/London Cast Soundtracks (13 GB~), Spoken word (Shakespeare, a few audio books), J-pop/Asian-pop... some artist-specific collections, including Evanescence, Monty Python, Linkin Park, Jay Chou, Tatu, Stephen Lynch, and one or two more that I don't remember...

I think... eBooks take up some 30 GB somewhere... Someone released a massive library of technical eBooks which I snatched up. And then there was another chunk of fiction eBooks that I also grabbed...

...Yeah, um, I'm really just killing time here (and boasting. Shame on me. ::smacks himself on the paw:: I am proud of my sources though~ ^^;; and being good at finding stuff online. Can I do that as a major? Information search and retrieval.). And I need to stop, 'cause there's a LOT of work to be done. Which reminds me, I may be offline starting this weekend, to keep myself from wasting time like this ^^;; group MP due monday, Physics midterm wednesday, ECE391 midterm the day after...

And I need to figure out where to study abroad. I took a scholarship (gave me $1000) but it comes with the requirement that I study abroad at some point. There's more scholarship money to come once I actually go abroad, but I'm not too sure where I want to go. Or if I even want to go. Or if I can. The minimum GPA requirement for most places is 3.0. I have... way below that. Heck, I can't even make the Taiwan GPA requirement (going there would be cool, methinks. At least I'd brush up on my chinese. Eh heh heh. It's been too long since I've spoken chinese.), which is only 2.7. I also don't know how much scholarship they'd give me for going abroad... although it's suppose to make tuition much cheaper. Oh, and the final requirement for this going abroad? I can't do summer. It has to be during fall or spring semesters. Which I don't like... I've got jobs here and.. friends.. XP

Yeah, need to stop wasting time. Off to studying. Whee.
Neko (lofulah)

LiveJournal: update.bml

There's now a "Current Location:" field for the Update Journal page.

Yay?

If your style/layout supports it, you should see that I'm at the Illini Student Union.

[edit]
Changed location, since Lady whined. That's the best I can do, unless I look up the actual address so you'd actually have one result, instead of "possible locations"

[edit2]
Ok, so there's a catch, if you're logged into google, it does google local map search, which... doesn't work.

[edit3]
One last modification.